Ukoliko poželite da imate specifičan i neobičan miris po kojem ćete biti prepoznatljivi i koji neće posedovati veliki broj ljudi, sigurni smo da će vas zanimati niche parfemi.
Šta su niche parfemi?
Niche parfemi se smatraju umetničkim delom. Za razliku od poznatih mirisa koje nude najveći brendovi i koji su napravljeni kako bi se dopali širokim narodnim masama, niche parfemi imaju drugačiju ulogu. Nude ih manje (i ekskluzivnije) parfemske kuće u pokušaju da okrenu leđa modernoj industriji mirisa i ožive kvalitetne mirise prošlosti. Niche parfemi proizvode se u mnogo manjim količinama i sadrže samo najfinija mirisna ulja koja dolaze iz svih krajeva sveta.
Termin „niche“ potiče od francuske reči koja znači niša, a pojam niche parfemi predstavlja interesantne i specijalne vrste mirisa koje je teško pronaći u parfimerijama. Ono što ih razlikuje od drugih parfema koje pronalazimo u komercijalnim parfimerijama jesu posebni sastojci. Ovakve parfeme biraju pravi znalci kojima je važnije da nose vrhunski miris po kojem će biti prepoznatljivi nego neki najnoviji hit koji su već svi nabavili.
Brendovi niche parfema koje možete pronaći kod nas:
Pravilo kojeg se pridržavaju sve niche parfemske kuće je to da imaju osobu koja je zadužena za odabir mirisa kako bi sačuvali svoju originalnost u odnosu na ostale. Dakle, fokus je na tvorcu parfema. Kada ljudi kupuju dizajnerske parfeme, njima nije bitno ko je taj parfem napravio, dok je kod niche parfema upravo suprotno i veoma je bitno ko stoji iza parfema.
Istorija niche parfema
Mnogi misle da su niche mirisi samo novi modni trend u industriji parfema. Ovo ne može biti dalje od istine! Niche parfemi nalik su parfemima koji su se nekada davno osmišljavali i pravili, pre nego što je sve postalo industrijalizovano. Kroz niche parfeme se zapravo najviše i oseća duh onog starog, nekadašnjeg parfimerstva.
Oni sežu daleko u prošlost, mnogo pre nego što su osnovani najveći dizajnerski i poznati brendovi parfema. Postoje već stotinama godina. Smatrali su se umetničkim delom i vešto su ih dizajnirali parfemski stručnjaci sa dugogodišnjim iskustvom u službi kraljevskih i plemićkih porodica. Kraljica Viktorija i kraljica Elizabeta I bile su među najvećim obožavateljima niche parfema!
Razlike između niche parfema i dizajnerskih parfema
Parfemi se mogu podeliti u dve glavne grupe – dizajnerske (poznate i kao „mainstream“) i niche mirise. Glavni faktor koji određuje da li parfem pripada jednoj ili drugoj grupi je broj prodavnica u kojima su parfemi zastupljeni. Uopšteno govoreći, većina parfema koje ćete naći u velikim robnim kućama su dizajnerski (mainstream) parfemi. Postoje, međutim, izuzeci od ovog pravila, jer su neki od najvećih brendova parfema nedavno počeli da proizvode i niche parfeme i nude ih isključivo kao ograničena izdanja u određenim prodavnicama ili kao ograničenu ponudu.
Niche parfemi nude, bez sumnje, ekskluzivnost koju mainstream parfemi nikada neće dostići. Oni se hvale nekonvencionalnim i jedinstvenim mirisima koje ne možete osetiti ni na jednoj drugoj osobi na ulici (što nije slučaj sa najpoznatijim dizajnerskim parfemima). Oni nude individualnost, višu klasu, vrhunske sastojke i ekskluzivnost.
Kod dizajnerskih parfema fokus je pomeren sa samog parfema na ono spoljašnje što privlači pažnju ljudi: bombastične reklame, kitnjaste bočice… Nasuprot tome, niche kuće puštaju da proizvod sam govori za sebe. Njihovi mirisi su uglavnom upakovani u jednostavne i elegantne bočice i više se pažnje poklanja kvalitetu sastojaka. Kod njih je fokus uvek na suštini, a to je upravo sam parfem.
Težnja dizajnerskih parfimerskih kuća da koriste jeftinije sastojke i njihova stalna borba da smanje troškove nezamisliva je za niche parfimerije. Poznato je da niche parfemske kuće koriste najskuplje sastojke. Zato ćete prirodne sastojke pre naći u niche, nego u dizajnerskom parfemu. Takođe, ono što je specifično za niche parfeme je što sadrže veću koncentraciju parfemskih ekstrakata koji garantuju jedinstven mirisni doživljaj osobi koja ga nosi.
Gde kupiti niche parfeme u Srbiji?
Reklame niche brendova nećete videti u modnim časopisima ili televizijskim reklamama. Za razliku od dizajnerskih parfema, oduvek ih je bilo teško pronaći. Proizvode se u mnogo manjem obimu i malo je verovatno da ćete ih naći u najpoznatijim parfimerijama i prodavnicama kozmetike. Međutim, s porastom broja online prodavnica, danas su donekle dostupniji.
Cena
Samim tim što se u niche parfemima koristi veći udeo prirodnih i visokokvalitetnih mirisnih ulja, kao i to što se nude u ograničenim serijama, cena je srazmerno viša nego kod dizajnerskih parfema. Mada, ovo ne mora da bude pravilo.
Ono što je interesantno je to da cena dizajnerskih parfema iz godine u godinu raste, dok niche parfemi godinama imaju istu cenu. Upravo zbog toga neki dizajnerski brendovi su cenom dostigli niche parfeme.
Da zaključimo
Niche parfemi su parfemi koji ne pronalaze nas, već mi pronalazimo njih. To su parfemi specifični i individualni, baš kao i svako od nas.
Oni su nešto drugo, nešto što ne vidiš svuda, nešto što je retko i što je teško za pronaći. Suprotno su dizajnerskim parfemima poznatih brendova koje većina ljudi koristi. Inspirisani su emocijama. Ručno napravljeni. Prave se od retkih i teško dostupnih sastojaka.
Nastali su na osnovu priča, putovanja ili sećanja. Imaju značenje, a ne samo dizajnersko ime na sebi i to je ono što privlači.
Kao što smo već pomenuli, neke od najpoznatijih niche brendova možete pronaći i kod nas – OVDE.
Za više informacija pozovite 064/2242250 ili nas pronađite na Instagramu – mirris.shop i Facebooku – Mirris.rs.
Odlicno i sazeto objasnjeno. Moji omiljeni parfemi su de Marly.
Koristan tekst za nas „početnike“.