Online kupovina parfema
U današnje vreme sve je lakše uz prisustvo interneta. Mnoge stvari koje su se nekada fizički obavljale, sada se mogu obaviti preko računara ili telefona, u udobnosti vašeg doma. Jedna od njih je i kupovina parfema online.
Online parfimerije se po mnogo čemu razlikuju od klasičnog načina prodaje. U većini slučajeva ne plaćaju poslovni prostor, nemaju troškove skladištenja i nemaju mnogo radnika, te su im i marže manje. Iz tog razloga mogu vam ponuditi niže cene, ponekad i do 50% niže nego u klasičnim parfimerijama.
Pored niže cene, kod online kupovine parfema postoji i niz drugih prednosti…
Koje su prednosti kupovine parfema preko interneta?
- Parfem možete naručiti u svakom trenutku
- Kupovinu možete izvšiti sa bilo kog mesta, potreban vam ja samo internet
- Ne morate da čekate u redu na kasi, putovati do parfimerije, tražiti parking mesto
- Proces kupovine je prilično jednostavan i oduzme svega 2-3 minuta vašeg vremena
- Parfem vam može biti dostavljen na bilo koju adresu u roku od 2 dana
Šta su nedostaci online kupovine parfema ?
Najveći nedostatak kod online kupovine parfema je nemogućnost da se parfem vidi ili proba pre nego što se kupovina obavi. Zato bi trebalo da proverite na sajtu da li postoji mogućnost zamene ili vraćanja parfema. Kao i u svim oblastima, tako i na internetu postoje oni koji se bave prevarama na razne načine.
Svedoci smo da nam svakodnevno na društvenim mrežama „iskače“ desetine stranica i sajtova koje reklamiraju i prodaju parfeme i da više ne možemo znati šta valja, a šta ne. Redovno nam nude kopije koje se uvoze iz Mađarske, Turske, Rumunije, Bugarske…
Sprovedite istraživanje pre kupovine
Da li je online prodavnica parfema pouzdana? Potražite na internetu iskustva drugih kupaca.
Kao i kod klasične kupovine najbolje je kupovati parfeme na već proverenim mestima. Na taj način smanjujete mogućnost neprijatnog izneneđenja i problema. Postoje sajtovi koji imaju veliku ponudu mirisa, dobre cene, a sprovode i odgovornu politiku zaštite podataka svojih potrošača, tako što imaju odgovarajuće mehanizme koji smanjuju mogućnost zloupotrebe. Ukoliko je sajt manje poznat, potrebno je proveriti njegovu reputaciju na forumima ili društvenim mrežama. Iskustva drugih korisnika mogu vam pomoći u odabiru najboljeg mirisa.
Sajt koji se bavi online prodajom parfema morao bi da ima odeljak „korisnički info„, gde se možete informisati o uslovima korišćenja, zaštiti podataka i mogućnostima vraćanja parfema, ukoliko ste nezadovoljni.
Kako odabrati parfem prilikom online kupovine
Može biti veoma komplikovano odabrati parfem ukoliko ga ranije već niste imali ili barem isprobali. Naša preporuka je da uvek pre online kupovine probate miris u nekoj od parfimerija ili da se raspitate za isti. Za to vam preporučujemo sajtove punmiris.com (svojevrsna enciklopedija parfema sa hiljadama recenzija) ili forum ana.rs.
Poželjno je imati i predznanje
Verovatno se svi sećamo one scene iz filma Lajanje na zvezde kad Nikola Đuročko kaže drugu: “Je l’ vidiš, Piki, s kojim se predznanjem ide u kafanu?” Online kupovina parfema takođe zahteva određeno predznanje.

Ovo su osnovne stvari koje bi trebalo da znamo:
Mirisne note
Kao što je svaka muzička kompozicija sačinjena od različitih nota, tako su i parfemi spoj različitih nota, ali onih mirisnih. Različite note se mogu osetiti u različito vreme, nakon što parfem nanesete na kožu. Da pojednostavimo:
Postoje tri vrste mirisnih nota:
- Gornje – to su note koje prvo osetite kada nanesete parfem (obično su to citrusi ili neki slatki začini, kao što su cimet i karanfilić)
- Srednje – Ovo su note koje možete osetiti kad gornje note ispare (često su cvetni, kao npr. lavanda, ruža, jasmin…)
- Donje – Ono što čini parfem onim što jeste. One su te koje traju najduže i čije je isparavanje najsporije. To je miris koji se oseti za vama kad napustite prostoriju i miris po kojem vas ljudi pamte (sandalovina, vanila, koža, duvan… )
Ukratko, parfem tokom dana menja svoj miris. Baš iz razloga što sve tri note “provode” određeno vreme na vašoj koži, važno je unapred testirati željeni parfem i nositi ga najmanje 2 sata, kako biste odlučili da li vam se miris do kraja sviđa ili ne.
Mirisne grupe
Kada započinjete put u svet parfema, čućete o mirisima kao što su aromatični, orijentalni, cvetni itd. Ovi termini su u stvari mirisne grupe parfema.
Postoje četiri osnovne mirisne grupe:
- Cvetni : ruža, lavanda, jasmin…
- Citrusni: limun, pomorandža, grejpfrut…
- Drveni: sandalovo drvo, kedar, breza…
- Orijentalni: vanila, tamjan, cimet…
EDP ili EDT
Osnova svakog parfema su mirisna ulja. To je ono što parfemu daje miris. S obzirom da su vrlo jaka, razblažuju se alkoholom. U zavisnosti od toga koliko su razblažena, razlikujemo (između ostalih) toaletnu vodu (edt) i parfemsku vodu (edp).
U praksi ne postoji odgovor da li je bolja toaletna ili parfemska voda. Jedini način da saznate kako će parfem (bilo edt ili edp) reagovati na vašoj koži i koliko će trajati, jeste da ga probate i odlučite šta je bolje.
Ovo još treba da znate
Svako od nas ima različitu Ph vrednost kože i vodi drugačiji način života (sport, ishrana, pušenje, piće, itd.). Sve ovo utiče na to kako će parfem da miriše na vama. To je i razlog zašto parfem ne reaguje isto na svačijoj koži. Ako primetite da vaš parfem miriše drugačije nego ranije, to ne mora da znači da je ispario ili da se formula parfema promenila – možda ste promenili svoje životne navike.
Opasnost od kopija
Postoje dve vrste ljudi koji kupuju lažnjake. Jedni su svesni da je u pitanju kopija, ali su ubeđeni da su one jednako dobre kao i originali. Drugi su oni koji kupuju kopije zato što su poverovali u laž i nisu ni svesni šta su kupili.
Kopije se prave od mnogo jeftinijih, a neretko, i veoma štetnih supstanci. Korišćenje kopija parfema može za posledicu da ima pojavu akni, osipa, psorijaze, očnih infekcija, astme, alergije, hormonskih promena, pa čak i kancera.
Kada je online kupovina parfema u pitanju, kopije u stvari predstavljaju najveći problem i često su razlog zašto se ljudi teško odlučuju za ovaj vid kupovine.
Kako prepoznati kopiju
- Nerealno niska cena (parfem koji inače košta 200 evra prodaju za 30).
- Svi parfemi koštaju isto.
- Celofan treba da bude kvalitetan, čvrst i savršeno zategnut oko kutije.
- Kutija mora imati oštre, ravnomerne uglove i biti izrađena od izdržljivih ili visokokvalitetnih materijala.
- Na kutiji mora biti tačno ispisano ime mirisa, ime kompanije koja ga je napravila i kratka lista sastojaka.
- Ne bi smelo biti pravopisnih, interpunkcijskih grešaka i dupliranih reči.
- Na dnu kutije najčešće postoji i bar kod, kao i batch kod (koji lako može da se iskopira, pa i nije toliko merodavan).
- Ako bočica parfema ima vidljive greške, nema pravilne ivice, nije napravljena od kvalitetnog materijala, ima neispravan raspršivač, čep ne naleže dobro, nalepnice stoje ukrivo, sadrži boju koja nije tipična ili joj nedostaju uobičajene oznake na pravim mestima (naziv brenda, ime mirisa, logotipi, serijski brojevi, batch kod koji mora da poklapa sa onim na kutiji), trebalo bi da budete veoma sumnjičavi.
- Kod novog parfema cevčica sprejera je prazna. Novi parfem mora da ima prazan hod. Potrebno je pritisnuti sprejer dva puta, kako bi se napunila cevčica i tek na treći pritisak, sprejer bi trebalo da izbaci tečnost.
- Prava tečnost parfema treba da bude kristalno čista.
- Originalni mirisi su složeni i sadrže tri sloja, takozvanu piramidu mirisa (gornju notu, srednju note i osnovnu notu). Oni mogu mirisati slično, ali njihov miris se ne razvija. Imaju ravan, jednodimenzionalni kvalitet kao da im nedostaje ceo sloj nota.
- Kopija je najčešće užasno loše trajnosti, traje maksimum sat do dva i posle uvodnih par minuta, nema nikakvu projekciju.
Nikada ne testirajte sumnjivi miris na svojoj koži. Ne možete znati koje komponente sadrži i postoji realna mogućnost da vam našteti.
Ukoliko se i desi da ipak budete prevareni, prvo što treba da uradite jeste da zatražite povrat novca. Ukoliko prodavac ne želi da vam vrati novac, ostavite negativne recenzije i upozorite internet korisnike na društvenim mrežama ili forumima. I sledeći put budite oprezniji.
Da zaključimo
Nadamo se da će vam ovaj ultimativni vodič za kupovinu parfema preko interneta bar malo olakšati sledeći put kada budete tražili novi parfem i da ćete pronaći nekoliko dobrih saveta, kako ne biste pogrešili.
Na kraju, kako ne biste lutali, a opet kako biste uštedeli i vreme i novac, pozivamo vas da ostanete na istom mestu nakon čitanja ovih redova: klikom OVDE možete pogledati listu originalnih parfema koje nam naše mušterije najčešće poručuju.
Da li ste vi nekad kupovali parfeme online i kakva su vaša iskustva?
Postovani, vrlo lepo ste objasnili dosta toga o parfemima. Jedino sto me interesuje, u jednom delu pominjete razliku izmedju Edp i Edt, a sta je sa cistim parfemima? I da li ih imate u prodaji? Hvala puno…
Sve pohvale za vodič! Onlajn kupovina parfema je pravi korak, jer štedi i vreme i novac.